tisdag 9 mars 2010

Glädje på semestern

Jag och mitt hjärta har varit på semester - till Thailand!! Ett helt fantastiskt land fyllt med färg, värme, fantastisk mat och inget vin =) Där fanns även ett gäng skräddare, tuctucförare och ett helt koppel av saker-du-inte-behöver-månglare.

En kväll var vi över till "grannbyn" och vi var in i en alldeles fantastisk liten butik (ja den hade AC=) Hon sålde alldeles förtjusande saker. Handväskor, bikinis och smycken. Vad är det för speciellt med det då, tänker ni - jo hon hade designat och gjort allt själv. Bl a hittade jag en jätteful spegel i äkta plast (ni vet en sån silverplast) ända tills jag vände på den. Den var översållad med blommor och band och dekosar - den var såå romantisk och alldeles underbar!!

Min inspiration den här gången blev alltså sagda spegel. Min version blev så här:

Och medans jag ändå var i farten gjorde jag en liten låda för lite allt möjligt


Man kan hitta inspiration var som helst i livet...bara öppna ögonen =)

Material
Papper: spillpapper
Blommor: PRIMA - Dream Rose, Prima - Hydrangea - Light Green
Band: privat
Pärlor: Prima - Pearls - Rosa
Bostäver: Prima - Alfabet - Brun

Jag har använt en stans från Martha Stewart - just den här finns inte i butiken, men väl andra...se här <----
//Ylwa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Säger bara wow!!!!!!!! Så fina!!!!

Hoppas du mår bra!

Jag har en lite scrapdipp igen men hoppas finna motivation till helgen.

Kram

~ Sophia ~ sa...

Hej vännen!
Snart är det dags att scrappa ihop igen... *längtar såå! *
Underbart fina saker du altrat. Rolig idé!

Kika gärna in till mig så har jag någonting åt dig i min blogg...

KRAM! Sophai